Tisdag

Som ni säkert vet så sommarjobbar jag just nu på en högstadieskola, som vaktmästare. Jag får väldigt olika uppgifter hela tiden, har varit mellan allt från att städa akvarierum till att möblera om lärarrummet. Idag skulle jag och Robin byta höjd på ett par hyllor i lärarnas rastrum. Något av det första som jag la märke till var att de inte hade en enda trästol. De hade sköna fotöljer, soffor och tillochmed en massagestol. Inte en liten sådan utan en riktigt maffig med tillhörande fotdel. Som säkert kostat runt 10-15 tusen. Sen klagar skolan på att vi inte har pengar till kopieringspapper och skolmaten är skitkass. Eleverna får sitta på halvtrasiga trästolar med inristningar som "På denna stolen ligger det bajs" eller "Horunge". Okej, det kan man inte skylla lärarna för. Men är det inte konstigt att lärarna skäms bort med "lyxsaker" som kaffemaskin, massasgestol och mer än 3 mikrovågsugnar? Medan eleverna får nöja sig med mycket sämre saker. Eleverna som går på den skolan är ändå runt 14-16 år gammla, och lärarna tycker inte att de kan hantera en soffa i uppehållsrummet? Inte konstigt om elverna beter sig som barn om de blir behandlade som det. Trots att det är lärarnas arbetsplats så spenderar ju faktiskt eleverna lika mycket tid i skolan som de gör. Jag tycker att rektorn eller vem det nu är som bestämmer ska prioritera om lite....


Kommentarer
Postat av: David

amen du, det är ju en arbetsplatts för lärarna.

2009-07-03 @ 22:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0