Snökaos tar över sverige, världen och alla löpsedlar.

Har precis varit i Kungälv och shoppat dem allra sista julklapparna och slått in dem. Jag hoppas på en ännu vitare jul. "Ännu en snöstorm i västsverige" står det på alla löpsedlar, men jag undrar när den första var. Hur kan man kalla detta snökaos? Det är ju inte enns snö upp till knäna. Jag kommer ihåg när man var liten och det låg så mycket snö på backen att man inte kunde åka till jobb och skolor för att bilen var täckt av snö och inte enns snöplogar kunde ta sig fram. Det kallar jag snökaos. Vore inte helt fel med det tills på torsdag. Så snöstormar är väldigt välkomna. Ja, minsta lilla snömoln också...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0