Människopäls

Jag förstår inte hur folk tänker. Många tycker att det är okej att bära pälskläder, men sen reagerar man på att Chris March som medverkar i programemt "Project runway" använder männiksohår i sin kollektion. Är det inte samma grej?
Djurens päls är ju deras hår och skinn. Istället för att döda djur och göra kläder av de, är det väll ändå bättre att använda sin egen päls?
Det är absolut inte lika snyggt, men man kanske kan klippa, färga och fixa med männiksohår så att det ser ut som djurpäls? Varför skulle det vara äckligare med människohår än med djurhår?

Personligen skulle jag inte bära kläder med människohår på. Men jag skulle inte heller använda pälskläder.
Jag tycker att det är onödigt att använda djurens päls när det idag finns så mycket att välja bland. Gör man nu pälsar för att de är snygga, så kan man väll lika gärna göra pälsimitationer, och låta bli att  använda djurens verkliga pälsar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0